Enplegurako Prestakuntzaren Sistema

Enplegurako Lanbide Heziketaren helburua da langileak trebatzea hainbat lanbide modu kualifikatuan gauzatu ahal izateko, laneratzeko aukera gehiago izan ditzaten eta bizitza sozial, kultural eta ekonomikoan era aktiboan parte har dezaten.

      • Lanean zein langabezian dauden langileak etengabe prestatzen laguntzea, beren lanbide-gaitasunak, enplegu- nahiz prestakuntza-ibilbideak eta garapen profesional zein pertsonala hobetze aldera.
      • Enpresen produktibitatea eta lehiakortasuna hobetzen laguntzea.
      • Lan-merkatuko eskakizunak eta enpresen beharrizanak asebetetzea, langileei gaitasun, ezagutza eta jardunbide egokiak emanez.
      • Langileen enplegagarritasuna hobetzea, bereziki enplegua mantentzeko edota laneratzeko zailtasunik handienak dituztenena.
      • Langileek prestakuntza-prozesuen zein lan-esperientziaren bidez lortu dituzten lanbide-gaitasunak egiaztatzeko aukera ematea.
      • Langileei informazioko eta komunikazioko teknologien abantailak helaraztea, egungo arrakala digitala gutxitu eta haien irisgarritasuna bermatze aldera.
      • Prestakuntza jasotzeko banako eskubidea erabiltzea eta langile, enpresa eta autonomoek lan-merkatuko premiekin bat datorren prestakuntza eskuratzeko aukera-berdintasuna bermatzea.
      • Ekoizpen-ereduaren eskakizunei eta aldaketei aurrea hartzea, prestakuntzaren kalitatea eta eraginkortasuna indartzearren.
      • Lan-merkatua eta langileen zirkulazio librea bat etortzea prestakuntza-ekintzak garatzean.
      • Talde-negoziazioa eta elkarrizketa soziala lan-arloko enplegurako lanbide-heziketako sistema garatzeko tresna gisa erabiltzea, baita eragile sozialek sistemaren gobernu-organoetan parte hartzea ere, batik bat lanean dauden langileei zuzendutako prestakuntza-eskaintza diseinatu, planifikatu, kontrolatu, jarraitu eta ebaluatzean.
      • Lanbide-heziketako kuotaren kutxa bakarra eta behar besteko finantziazio egonkor eta bidezkoa eskuratu ahal izatea enplegurako lanbide-heziketako sistema osoan, aipatu kuotatik datorren finantzaketa finalista barne.
      • Norgehiagoka erregimenean kudeatu beharko da finantziazio hori, eta administrazio publiko ezberdinek onetsitako prestakuntza-programazio osoa emateko indarreko araudiaren arabera egiaztatuta edo erregistratuta dauden prestakuntza-hornitzaile guztien eskura egongo da, publiko zein pribatu.
      • Kudeaketan kalitatea, eraginkortasuna, efizientzia eta gardentasuna bermatzea.
      • Planifikazio estrategikoa ahalbidetzen duten eta prestakuntza-baliabideetan inbertitzea sustatzen duten egonkortasuna, segurtasuna eta ziurtasuna.